De klusjes thuis zijn klaar, alle plannen van dit jaar zijn afgelast of worden waarschijnlijk nog afgelast. Zelfs de door ons geliefde Triathlon Rosmalen is gesneuveld op de kalender. De verleiding is groot: een training overslaan, niet het water in omdat het koud is of lekker toeren op je fiets omdat het melkzuur in de benen even niet aantrekkelijk is. Om de sportieve uitdaging dit jaar er toch in te houden komen we met goed nieuws:

De RDG-we-doen-dit-alleen-in-2020-bij-gebrek-aan-beter-lockdown-1/8e-triathlon

De start: 11 mei 2020. En we gaan er drie weken mee door om zo de maand mei te volbrengen met dit once-in-a-life-time “evenement”:

 

Hoe gaat het in z'n werk?

In de maand mei gaan we drie weken achtereen volgend 1 onderdeel doen van de triathlon. In de welbekende volgorde zwemmen-> fietsen-> lopen.

Om alles zo eerlijk mogelijk te laten verlopen hebben we een aantal routes/ segmenten vastgesteld, zodat stroming, ondergrond, berg op- of afwaarts voor iedereen (ongeveer) gelijk is.

Het gaat slechts in beperkte mate om de uitslag, het doel is om onszelf midden in deze social distancing - lockdown - quarantaine periode toch even sporter te voelen. "Samen" met je vrienden en vriendinnen van TV RDG.

 

Voorbereiding: Schrijf je in!

  • Geef in de leden whatsApp groep aan dat je meedoet én wordt (of blijf) lid van de TVRDG groep op STRAVA.
  • Check even of je naam is toegevoegd op www.rdg-lockdown.nl

 

Stap 1: Zwemmen

  • 11 tot en met 21 mei
  • Wetsuit legal!
  • Start: Bij de zeilvereniging (waar RDG in normale tijden afspreekt voor de zwemtraining)
  • Keerpunt: Op het strand aan de overkant. Tik het beton aan (10 meter het strand op) en ren terug het water in. Dat is een beetje vreemd maar zo weten we zeker dat je GPS apparaat (horloge of iets dergelijks) het keerpunt goed registreert.
  • Finish: Bij de zeilvereniging. Steek je hand goed in de lucht in zet dan je GPS apparaat uit. Ook dit is vreemd, maar de reden is hetzelfde: de satellieten pikken het signaal dan goed op.
  • Zet je activiteit op Strava en tip de organisatie dat je het eerste deel van de triathlon hebt afgerond.

We komen zo snel mogelijk met visuele route-informatie.

 

Stap 2: Fietsen

  • 22 tot en met 26 mei
  • Op Strava is een segment aangemaakt. Dit is direct de registratie van de tijden.
  • De route betreft een slordige 23 kilometer en bestaat uit twee ronden van (jawel) 11,5 kilometer.
  • Stayeren is niet toegestaan!

We komen zo snel mogelijk met visuele route-informatie en de link naar het Strava segment.

 

Stap 3: Lopen

  • 27 tot en met 31 mei
  • We lopen vanaf het strandje langs de GWP, richting de Rompertweg. Bij de Rompertweg draai je om... en loop je hetzelfde pad terug tot bij het strand.

Ook hier komen we zo snel mogelijk met visuele route-informatie en de link naar het Strava segment.

 

Tijdsregistratie

In het kader van vertrouwen laten we je alles zelf vastleggen. Dat maakt ook het Social Distancing gedeelte een stuk eenvoudiger. Registreer alles op STRAVA. Voor hen die dit niet gebruiken, het is gratis te downloaden op www.strava.com of in de AppStore. Strava maakt het de organisatie een stuk eenvoudiger om de ranglijsten bij te houden dus een plan B is er niet.

Word bij Strava ook direct lid van de TV-RDG Stravagroep.

  • Sla al je activiteiten op en maak deze zichtbaar voor TVRDG
  • Informeer de organisatie over je prestatie.
  • Geef tijd als volgt door; UUR:MINUTEN:SECONDEN.
  • Kijk op www.rdg-lockdown.nl voor tussenstanden en het laatste nieuws.
  • Het is toegestaan meerdere pogingen te doen om een betere tijd neer te zetten. Je hebt een week de tijd per onderdeel.

 

Het is een Lockdown Triathlon in een bizarre tijd. Maar ook in deze tijd zijn er REGELS

  • Houd AFSTAND, in dit geval is ook het zwemmen en lopen een ‘niet-stayer’ onderdeel.
  • Spreek (vooral bij het zwemmen) gerust af met een mede-lid. Maar ook dan: afstand houden.
  • Spreek niet met meerdere mensen af, houd je aan de regels van de overheid en de adviezen van het RIVM.
  • Houd je aan de verkeersregels, ook bij een verhoogd adrenalineniveau. Neem geen onnodige risico’s.
  • Het is een goed idee om het loop-en fietsparcours te verkennen. Je ziet op Strava of je het goede segment te pakken hebt (verkeerd rijden is zonde) en je kent alle gaten, hobbels, oneffenheden en verkeerssituaties.
  • Vooral bij het zwemmen geldt: VEILIGHEID STAAT VOOROP. Een wetsuit is toegestaan, gebruik een opvallende swimcap en eventueel een zwemboei. Is het water te koud, voel je je er niet goed bij: stel het uit of sla het zwemonderdeel over.

We controleren de regels niet of nauwelijks - dat is niet te doen - maar we vertrouwen op iedereens blauwe/bruine/groene/etc ogen.

De “organisatie” ligt bij Thieu Laeven en Harm Verhoeven. Beide zijn prima te bereiken via de GroepsApp.

Additional information