Het was me de lockdown wel! Inmiddels mogen we weer samen sporten al moeten we vaststellen dat het op het gebied van wedstrijden wel erg karig is/was in 2020. Om dit bijzondere wedstrijdseizoen nog een kleine opleving te bieden, gaan we de maand september in met de RDG CORONA CUP.

We starten op zondag 6 september met het zwemonderdeel. Het looponderdeel eindigt op 26 september.

In mei was het nog de bedoeling om zoveel mogelijk in je eentje te doen. Omdat de autoriteiten in Den Haag het licht hebben gezien en beseffen dat sporten gezond is, kunnen we de onderdelen ook 'samen' doen. Het idee is om regelmatig een avondje te plannen om gezamenlijk de recordpoging te plannen.

 

Hoe gaat het in z'n werk?

Het concept is identiek aan de fameuze RDG Lockdown Triathlon van mei. Sterker nog, zelfs de routes zijn hetzelfde. We gaan dus een weekje zwemmen met een 'Australian Exit' bij de prullenbak, fietsen door het buitengebied van Rosmalen en lopen om de plas heen.

We gaan op 26 september finishen bij het welbekende strandje bij de GWP en zoeken nog naar een wijze om hier een klein Coronaproof feestje van te maken.

 

De uitslag is matig interessant al gaan we het uiteraard volgen alsof het om het wereldkampioenschap gaat. Wat uiteraard wel belangrijk is, is dat de PR's van mei aan diggelen gaan.

 

Voorbereiding: Schrijf je in!

  • Geef in de leden whatsApp groep aan dat je meedoet én wordt (of blijf) lid van de TVRDG groep op STRAVA.

 

Stap 1: Zwemmen

  • 6 tot en met 12 september
  • Wetsuit legal!
  • Start: Bij de zeilvereniging (waar RDG in normale tijden afspreekt voor de zwemtraining)
  • Keerpunt: Op het strand aan de overkant. Een rond de prullenbak (10 meter het strand op) en ren terug het water in. Dat is een beetje vreemd maar zo weten we zeker dat je GPS apparaat (horloge of iets dergelijks) het keerpunt goed registreert.
  • Finish: Bij de zeilvereniging. Steek je hand goed in de lucht in zet dan je GPS apparaat uit. Ook dit is vreemd, maar de reden is hetzelfde: de satellieten pikken het signaal dan goed op.
  • Zet je activiteit op Strava en tip de organisatie dat je het eerste deel van de triathlon hebt afgerond.

 

Stap 2: Fietsen

  • 13 tot en met 19 september
  • Op Strava is een segment aangemaakt. Dit is direct de registratie van de tijden.
  • De route betreft een slordige 21 kilometer en bestaat uit twee ronden van (jawel) 10,5 kilometer.
  • Stayeren is niet toegestaan!

Het strava segment: https://www.strava.com/segments/23787986

 

Stap 3: Lopen

  • 20 tot en met 26 september
  • We lopen vanaf het strandje langs de GWP, richting de Rompertweg. Bij de Rompertweg draai je om... en loop je hetzelfde pad terug tot bij het strand.

Het Strava segment: https://www.strava.com/segments/23745177

 

Tijdsregistratie

In het kader van vertrouwen laten we je alles zelf vastleggen. Registreer alles op STRAVA. Voor hen die dit niet gebruiken, het is gratis te downloaden op www.strava.com of in de AppStore. Strava maakt het de organisatie een stuk eenvoudiger om de ranglijsten bij te houden dus een plan B is er niet. Overigens kun je een Garmin horloge gewoon laten synchroniseren met Strava dus dat is een eitje.

Word bij Strava ook direct lid van de TV-RDG Stravagroep.

  • Sla al je activiteiten op en maak deze zichtbaar voor TVRDG
  • Informeer de organisatie over je prestatie.
  • Geef tijd als volgt door; UUR:MINUTEN:SECONDEN.
  • Kijk op www.rdg-lockdown.nl voor tussenstanden en het laatste nieuws.
  • Het is toegestaan meerdere pogingen te doen om een betere tijd neer te zetten. Je hebt een week de tijd per onderdeel.

 

We controleren de regels niet of nauwelijks - dat is niet te doen - maar we vertrouwen op iedereens blauwe/bruine/groene/etc ogen.

De “organisatie” ligt bij Thieu Laeven en Harm Verhoeven. Beide zijn prima te bereiken via de GroepsApp.

Additional information